اخبار > موضوعات ارائه شده در المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی با نگاهی به اولویت تحقیقات جهانی شکل می‌گیرد


  چاپ        ارسال به دوست

موضوعات ارائه شده در المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی با نگاهی به اولویت تحقیقات جهانی شکل می‌گیرد

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر حیطه‌ی تفکر علمی در علوم پایه در یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت: امسال موضوع مطرح شده در حیطه‌ی تفکر علمی در علوم پایه، موضوع پزشکی شخصی شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی و به نقل از دبیر حیطه‌ی تفکر علمی در علوم پایه در یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، موضوعات واگذار شده بر اساس اولویت‌های پژوهشی که در کل دنیا مطرح است می‌باشد لذا امسال موضوع منتخب، پزشکی شخصی شده است که به رغم قدمت زیاد، یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های کشورهای توسعه یافته است و در سال‌های اخیر در کشور ما در کانون توجه قرار گرفته‌است و مفهوم آن یعنی مدیریت درمان هر فرد بر اساس مجموع خصوصیات فردی اعم از ژنتیک، بیولوژی، life style و ... .

 دکتر لیلا درگاهی دبیر حیطه‌ی تفکر علمی در علوم پایه در یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ضمن بیان اینکه موضوعات ارائه شده در المپیاد دانشجویی با نگاهی به اولویت تحقیقات جهانی شکل می‌گیرد خاطر نشان کرد اساتید هر تیم، موضوعاتی را با توجه به نیازهای جامعه و تجربیات خود به دانشجویان ارائه می‌کنند.

دکتر درگاهی افزود: هدف اصلی از برگزاری المپیاد، آشنایی دانشجویان با مباحث تحقیقاتی علاوه بر درس‌های آکادمیک است تا مهارت استخراج مباحث مهم از متون علمی را کسب نمایند و ضمن تفسیر و تحلیل داده‌ها، مطالب جدیدی نیز به حیطه‌ی مورد نظر بیفزایند .

از دیگر دستاوردهای المپیاد برای دانشجویان علاوه بر افزایش سطح علم و مهارت، می‌توان به افزایش وسعت دید دانشجویان اشاره کرد که این مسئله فارغ از کسب مدال می‌تواند مهمترین و بزرگترین دستاورد دانشجویان شرکت کننده باشد؛ از سوی دیگر پروپوزال‌های بسیار خوبی توسط دانشجویان خلاق، ارائه می‌شود که با اندکی تامل و بررسی، قابلیت اجرایی می‌یابند.

 همچنین در راستای انجام 2 ماه کارگروهی، این دانشجویان در تعاملات خوبی قرار می‌گیرند که ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات، می‌توانند از راهنمایی اساتید نیز بهره‌مند شوند.

دکتر درگاهی گفت: مرحله‌ی دوم کار گروهی در راستای گسترش عدالت آموزشی برگزار می شود لذا افرادی که در مرحله ی اول از تجربیات اساتید بهره برده و قابلیت‌هایشان افزایش یافته موفق‌تر عمل می‌کنند.

دکتر لیلا درگاهی  دبیر حیطه‌ی تفکر علمی در علوم پایه در یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با ابراز خرسندی از تقسیم‌بندی مناطق آمایشی بر اساس بسته‌های تحول، از آن با عنوان گامی دیگر در راستای عدالت آموزشی یاد کرد که دانشجویان دانشگاه‌های تیپ 3 به‌وسیله‌ی تشکیل گروه با دیگر دانشگاه‌های منطقه‌ی خود قدرت علمی و عملی بیشتری می‌یابند و موفق‌تر از قبل عمل می‌کنند.

وی در پایان با اظهار رضایت از بار علمی دانشجویان در یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم‌پزشکی کشور تاکید کرد کسب مدال در این المپیاد، هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای دستیابی به تعالی علمی، آموزش کار گروهی، کسب مهارت و بهره مندی دانشجویان از تجارب ارزشمند اساتید است.

  


٠٨:١٣ - 1398/05/16    /    شماره : ١٥٢٢٢٦    /    تعداد نمایش : ٣٣٥