اخبار > از تمامی اعضای هیات علمی علوم پایه در کلان مناطق آمایشی در طراحی سوالات آزمون ها استفاده خواهد شد


  چاپ        ارسال به دوست

از تمامی اعضای هیات علمی علوم پایه در کلان مناطق آمایشی در طراحی سوالات آزمون ها استفاده خواهد شد

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر شورای آموزش علوم‌پایه‌ی پزشکی، بهداشت و تخصصی با اشاره به برنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای گسترش بوردهای منطقه ای هدف را بهره برداری از ظرفیت تمام اعضای هیات علمی دانشگاهها است.

دکتر جمشید حاجتی دبیر شورای آموزش علوم‌پایه‌ی پزشکی، بهداشت و تخصصی در بیست‌و یکمین نشست این شورا که در تاریخ 6 اسفند 97 برگزار شد خاطر نشان کرد در راستای افزایش افراد صاحب صلاحیت، در صدد استفاده از اعضای هیئت علمی در مناطق آمایشی هستیم. وی گفت: هدف استفاده از اعضای هیئت علمی در مناطق آمایشی، گسترش تعداد همکاران وزارت بهداشت در مناطق آمایشی برای ارتقای رشته ها است.

دکتر حاجتی یادآور شد که اعتباربخشی، تاسیس رشته‌ها و نظارت بر استمرار فعالیت رشته‌ها کماکان به طور متمرکز توسط حوزه ی معاونت آموزشی و با کمک همکاران مستقر در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

دبیر شورای آموزش علوم‌پایه‌ی پزشکی، بهداشت و تخصصی  ضمن اشاره به تشکیل یک کمیته‌ی علمی جهت ساماندهی ارتباط با اعضای هیئت ممتحنه‌ی مناطق آمایشی، از تهیه‌ی گنجینه‌سوال برای آزمون‌های منطقه‌ای به عنوان مهمترین وظیفه‌ی این اعضا یاد کرد و افزود: عملکرد اساتید در این حوزه در استمرار عضویت ایشان بسیار موثر است.

دکتر حاجتی خاطرنشان کرد سوالات موجود در گنجینه‌ی سوال مناطق آمایشی به دبیرخانه منتقل می‌شود و یک گروه مشخص که الزاما همیشه یکسان نیستند و بر اساس عملکرد، تجربه و همکاری انتخاب می‌شوند در سطح دبیرخانه و مرکز سنجش به بررسی آن پرداخته و پس از تایید به بانک سوال افزوده می‌شود و به این ترتیب سوال از همه‌ی کشور و همه‌ی اساتید وارد بانک سوال کشوری می‌شود.

وی با بیان اینکه 165 رشته در 4 مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی تحت پوشش دبیرخانه‌ی شورای آموزش علوم پایه قرار دارند از بازنگری و به‌روز رسانی کوریکولوم‌های این رشته‌ها به عنوان یکی از وظایف مهم دبیرخانه یاد کرد و یادآور شد این حجم وسیع با کمک هیئت‌های ممتحنه در مناطق مختلف کشور انجام می‌شود که در جهت توزیع همگن و عادلانه‌ی رشته‌ها در مناطق 10 گانه در صدد گسترش آن هستیم.

دکتر حاجتی خاطرنشان کرد از دیگر وظایف این دبیرخانه، ارزشیابی و اعتباربخشی حدود 1200 رشته مقطع در کارشناسی ارشد و PhD است که اگر کارشناسی هم به آن اضافه بشود حدود  1600 تا  1700 رشته خواهد شد.

در پایان دکتر حاجتی با ارائه ی گزارشی از روند پذیرش دانشجوی دکترا در کشور از اوایل دهه‌ی 70 گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا با 15- 10 رشته شروع شده و در حال حاضر به حدود بیش از 62 رشته رسیده است

وی با بیان افزایش ظرفیت پذیرش 150 نفر در سال 85 به حدود 1400 نفر در سال 92  گفت: در خصوص هیئت علمی حدود 18 هزار نفر نیرو داریم که 5424 نفر در حیطه‌ی علوم پایه فعالیت دارند  ونسبت استاد به دانشجو با احتساب 4 مقطع، 1 به 25 است که نسبت خوبی است اما جای بررسی دارد.

دکتر جمشید حاجتی با ابراز خرسندی از کسب رتبه‌ی65 در سال 2018 در نظام رتبه‌بندی Innovation افزود: در این نظام رتبه‌بندی فقط مقاله مدنظر نیست و الگوها نیز بررسی می‌شوند و رتبه‌ی ایران در سال 2012، 120 بوده که در عرض 6 سال حدود 55 رتبه ترقی داشته و همچنان درهای ترقی برای این کشور باز است.

 

 

 


١١:٠٣ - 1397/12/07    /    شماره : ١٤٩٩١٤    /    تعداد نمایش : ٢٢٠