اخبار > محصولات دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در تمامی حیطه‌ها در حال صنعتی‌سازی است


  چاپ        ارسال به دوست

محصولات دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در تمامی حیطه‌ها در حال صنعتی‌سازی است

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با اشاره به بسته‌ی حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم که از مجموعه بسته‌های تحول می باشد با تاکید برشناسایی زمینه‌های مستعد در دانشگاه  مذکور  جهت ثروت‌آفرینی و فناوری گفت: با همکاری مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌های کلان‌منطقه و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، ارتباط بسیار خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان برقرار شده و محصولات دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در تمامی زمینه‌ها و حیطه‌ها در حال صنعتی‌سازی است.

دکتر تقی‌زادیه معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز ضمن ارائه‌ی خبر تصویب دستورالعمل برگزاری دروس نظری با استفاده از آموزش الکترونیک و دستورالعمل ارزشیابی آموزش مجازی  در شورای آموزش دانشگاه گفت: نهممین دوره‌ی مهارت‌های دانشگاهی و آموزش کوتاه مدت اخلاق پزشکی حرفه‌ای  و دوره‌های مراقبت تکاملی شیرخواران و کودکان در این دانشگاه در حال اجراست و تعدادی از محتواهای الکترونیکی در دوره‌های مهارت دانشگاهی و سایر دوره‌ها به صورت مجازی ارائه شده است

دکتر تقی‌زادیه ضمن ابراز خرسندی از همکاری نزدیک با دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی در برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش پزشکی از برگزاری آزمون های پایان سطح کارشناسی ارشد آموزش پزشکی الکترونیک خبرداد و افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز دارای  امکان برگزاری آزمون الکترونیکی برای 120 نفر است و برنامه‌هایی جهت افزایش این تعداد، در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد برنامه‌های مشترک مرکز آموزش مجازی با مرکز توسعه و هماهنگی پژوهشی این دانشگاه دستاوردهایی مانند برگزاری دومین دوره‌ی مدرسه ی تابستانی کشوری در شهریور سال 96 را به دنبال داشته که با حضور 400 نفر دانشجوی نخبه اجرا شده است. از دیگر دستاوردهای این همکاری می‌توان به کارگاه‌های کاملا غیرحضوری که از طریق سامانه‌ی LMS اجراشده و برگزاری 80 درصد کلاسهای کارشناسی ارشد آموزش پزشکی به صورت مجازی و 30 کارگاه ویژه‌ی اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان اشاره کرد .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از دیگر اثرات بسته‌های تحول در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز، تجمیع معیارها و ارزش‌های اخلاق حرفه‌ای و آموزش پاسخگو برای اعضای هیئت علمی و گروه‌های آموزشی دانشکده‌های مختلف است و تدوین کدهای اخلاقی با همکاری گروه‌های مذکور در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در همین راستا کارگاه‌های اخلاق در پژوهش و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اخلاق حرفه ای پزشکی در سطح کلان‌منطقه برگزار شده و امیدواریم به‌زودی تغییرات مثبت گروه‌های آموزشی را شاهد باشیم.

در ادامه، دکتر تقی‌زادیه با اشاره به اهمیت بالای بسته‌ی اعتباربخشی موسسات و بیمارستان‌های آموزشی از فعالیت دانشگاه تبریز در 4 سطح اعتباربخشی موسسه‌ای، برنامه‌ای، مراکز آموزشی درمانی و آموزش مداوم گفت بیش از 30 جلسه در سطح کلان منطقه و دانشگاه در این حیطه برگزار شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز ضمن اشاره به تلاش در جهت ارتقاء سطح زبان انگلیسی اساتید، مدیران و هیئت‌رئیسه‌ی دانشگاه تبریز  از آن به عنوان چالشی یادکرد که مانع جذب دانشجویان خارجی به این دانشگاه بوده و با اقدامات انجام‌شده، موفق به جذب 100 دانشجو تا پایان سال 97 از کشورهای عراق، ترکیه و آذربایجان شده است

دکتر تقی زادیه از بسته ی آینده‌نگاری و  مرجعیت علمی در آموزش علوم‌پزشکی در قالب یک ماموریت ویژه یاد کردکه زمینه‌ساز توسعه و رشد دانشگاه تبریز در راستای مرتفع ساختن نیازها شده است.

وی بسته ی آموزش پاسخگو و عدالت‌محور را گامی در جهت نیازسنجی رشته‌های مختلف و طراحی رشته‌های جدید آموزشی متناسب با نیازهای جامعه دانست و افزود: در حال بازنگری اکثریت برنامه‌های درسی در سطح دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستیم.

دکتر تقی‌زادیه گفت: اساسنامه و بیانیه‌ی آموزش پاسخگو با محوریت ایران تدوین شده و درحال نهایی شدن است تادر نظام بین‌المللی ثبت بشود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با بیان اینکه  برای تحقق بسته ی ارتقاء نظام ارزیابی با آزمون‌های علوم‌پزشکی، کمیته‌ی ارتقاء کیفیت نظام ارزیابی در این دانشگاه تشکیل شده است گفت: تمامی گروه‌های آموزشی در این دانشگاه ملزم هستند تا 2 شیوه‌ی جدید در برگزاری آزمون داشته باشند و تمامی گروه‌ها موظف هستند یک روش جدید به‌غیر از روش آسکی را انتخاب نمایند. همچنین دکتر تقی زادیه از تاسیس مرکز آموزش مهارت‌های بالینی، مرکز مستقل آزمون برای آزمون‌های الکترونیک در سطح دانشگاه و ارزیابی کیفی و تحلیل آزمون‌های درون‌دانشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد شیوه‌نامه‌ی یکسان‌سازی ارزیابی در سطح دانشگاه و شیوه‌نامه‌ی ارزیابی اعضای هیئت علمی، تدوین و تصویب شده است.

تقی‌زادیه افزود: نیازسنجی تجهیزات آموزشی بر اساس آموزش درمانی در پی تحقق بسته‌‌ی توسعه‌ی ارتقاء زیرساخت‌های آموزش علوم‌پزشکی انجام  و سند ظرفیت آموزشی در خصوص  توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی به تمامی دانشگاه‌ها و گروه‌های آموزشی ابلاغ شده است. وی همچنین از تشکیل شبکه‌ی آزمایشگاه آموزشی کلان منطقه 2 خبر داد.

دکتر تقی‌زادیه در ادامه‌ی این گزارش از شناسایی رشته‌های علوم‌پزشکی و بین‌رشته‌ای در سطح کلان‌منطقه جهت راه‌اندازی دوره‌های تخصصی و فلوشیپ بر اساس ماموریت‌های محوله یاد کرد و  اضافه کرد در خصوص ماموریت توسعه‌ی دانش ترافیک و پیشگیری از حوادث جاده‌ای و در جهت توسعه ی دانش آکادمیک در آموزش و پژوهش، درس ایمنی و ترافیک ارائه شد .

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌های ملی با همکاری اورژانس کشور، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و سایر سازمان‌ها در حال اجراست و  برگزاری بیست‌و چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی جوامع ایمن توسط معاون شبکه‌ی آسیایی جوامع ایمن به تبریز واگذار شد. امیدواریم تا سند توسعه‌ی دانش ترافیک پس از تصویب در کارگروه استانی و شورای کشوری، در شهریورماه  سال آتی رونمایی شود.

معاون آموزشی دانشگاه تبریز از برنامه‌ی جامع سلامت روان که معاونت بهداشتی در حال اجرای آن است خبر داد و افزود: با توجه به توانمندی‌های موجود، شهر اسکو به‌عنوان جامعه‌ی نمونه انتخاب شد و زمینه‌ی دیگری برای توسعه ی دانشگاه فراهم شده است. وی همچنین از واگذاری موارد مربوط به سلامت دریاچه‌ی ارومیه به این دانشگاه در راستای توسعه‌ی دانش علوم‌زیست محیطی خبر داد.

شایان ذکر است که دانشگاه علوم‌پزشکی  تبریز در پی توسعه‌ی کارگروه دانشگاهی و سایر صنایع مرتبط، اقدام به تدوین 250 ساعت برنامه‌ی آموزشی جهت حل معضل عدم ارتباط دانشجویان رشته‌ی داروسازی با جامعه پس از فارغ‌التحصیلی نموده و در خصوص ماموریت جدیدی که در حیطه‌ی توسعه‌ی دانش مرتبط با آموزش و ارتقاء سلامت به این مرکز واگذار شده با همکاری معاونت بهداشت و درمان ، نیازسنجی‌های لازم در استان انجام شده و سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر با محوریت معاونت بهداشت و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و استانداری، تدوین و ابلاغ شده است.   

 

 


١١:٠٠ - 1397/11/10    /    شماره : ١٤٩٦٥١    /    تعداد نمایش : ٥٧