اخبار > دانشگاه نسل سوم، کانون اصلی خلق دانش و فناوری مبتنی برنیاز جامعه است


  چاپ        ارسال به دوست

دانشگاه نسل سوم، کانون اصلی خلق دانش و فناوری مبتنی برنیاز جامعه است

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به چارت سازمانی این دانشگاه در راستای بسته‌های تحول از تشکیل 10 کارگروه با 68 نفر عضو خبر داد.

دکتر سهراب‌پور معاون دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با ارائه‌ی تعریفی دقیق و جامع از دانشگاه نسل سوم از آن به عنوان کانون اصلی خلق دانش و فناوری مبتنی بر نیاز جامعه یاد کرد که ضمن پایبندی به اصول اخلاقی  و حرفه‌ای در نظام‌های نوآورانه، مبانی یک اقتصاد دانش‌بنیان و کارآفرین را تحکیم می‌بخشد.

دکتر سهراب‌پور با اشاره به طراحی و اجرای دانشگاه نسل سوم در 3 فاز در دانشگاه تهران از معرفی این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه جهت راه‌اندازی مرکز انتقال فناوری از طرف وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در راستای آموزش‌های مجازی در حال تدوین فلوچارت محتوای مجازی هستیم  تا اساتیدی که تمایل دارند پروپوزال ارائه بدهند و در صورت پذیرش بعد از بررسی‌های لازم بتوانند در دانشگاه مجازی فعالیت داشته‌ باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران خاطرنشان کرد با همکاری معاونت بین‌الملل دانشگاه، کارگاه بین‌المللی OPATEL در جهت سیاست‌گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های آموزش مجازی و جذب دانشجویان خارجی در دانشکده‌ی مجازی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر سهراب‌پور تاکید کرد بر اساس استانداردهای ISO 10015 مدیریت آموزشی و استانداردهای W3C گام‌هایی برای طراحی استانداردهای فرایند آموزش مجازی مبتنی بر نیازها و دانش موجود اعضای هیئت‌علمی برداشته شده است.

وی از مصادیق بارز بین‌المللی‌سازی در این دانشگاه، به جذب 769 دانشجوی خارجی در 8  مقطع تحصیلی از 45 کشور دنیا اشاره کرد که تا کنون 152 فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف منتهی به مدرک داشته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران ضمن اشاره به پیشنهاد 39 طرح پژوهشی به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی(نصر) از موافقت این مرکز با 28 عنوان طرح پژوهشی و تخصیص بودجه به آنها خبر داد و گفت در حال حاضر ماهانه 40 کارورز پزشکی اجتماعی، 16 کارورز پزشکی خانواده و حدود 20 دانشجوی پیراپزشکی در عرصه‌های آموزشی مشغول هستند تا سهم خود را در راستای بسته‌ی آموزش پاسخگو و عدالت‌محور ایفا نماییم.

همچنین دکتر سهراب‌پور طراحی کوریکولوم‌های جدید متناسب با نیازهای کشور و تدوین دستورالعمل ایجاد رشته‌های جدید را از ثمرات بسته‌ی توسعه‌ی راهبردی دانست و افزود: بسته‌ی اعتلای اخلاق‌حرفه‌ای به صورت کاملا رسمی و منظم در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

شایان ذکر است معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تا کنون ، 36 آزمون به صورت الکترونیک در مرکز جامع آزمون دانشگاه برگزار شده از تدوین و تصویب شیوه‌نامه‌ی ارزشیابی بر اساس دستورالعمل ‌های 3‌گانه‌ی ارزشیابی دوره، اعضای هیئت‌علمی و دانشجو خبر داد و افزود: یکپارچه‌سازی سامانه‌ی معاونت‌آموزشی دانشگاه تحت عنوان سامانه‌ی سیپاد در این دانشگاه انجام شده است.

 


١٦:٣٠ - 1397/10/15    /    شماره : ١٤٩٣٣١    /    تعداد نمایش : ١٢٠