اخبار > نقش مهم دانشگاههای علوم پزشکی در تدوین، اجرا و ارتقاء بسته آموزش های مهارتی و حرفه ای


  چاپ        ارسال به دوست

نقش مهم دانشگاههای علوم پزشکی در تدوین، اجرا و ارتقاء بسته آموزش های مهارتی و حرفه ای

 

دکتر بیداری با اشاره به تدوین بسته جدید آموزش های حرفه و مهارتی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی را از مراکز فعال مبحث آموزش مهارتی و حرفه ای دانست که در تدوین، اجرا و ارتقای این آموزشها نقش مهمی را این خواهند کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر علی بیداری مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی در نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با اشاره به راه اندازی سامانه مرکز ملی آموزشهای مهارتی حرفه ای از ثبت نام تعداد قابل توجهی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور، مراکز آموزشی و موسسات دولتی و خصوصی جهت اخذ مجوز راه اندازی مراکز مهارتی و حرفه ای خبر داد و اظهار داشت به منظور بهره برداری از این سامانه اقداماتی از قبیل تدوین اساسنامه مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای، تدوین آئین نامه های تاسیس مراکز و شیوه نامه های کارگروههای تخصصی انجام شده است که در همین راستا داوطلبین با مراجعه به این سایت و ثبت نام در آن و پس از طی فرآیند اعتباربخشی می توانند نسبت به دریافت مجوز تاسیس مراکز آموزش مهارتی حرفه ای اقدام کنند.

دکتر بیداری افزود گواهی که از این دوره ها حاصل می شود، گواهی مهارت و مورد تائید و دارای مجوز از مرکز ملی آموزشهای مهارتی حرفه ای است و تلاش ها بر این است که با رعایت تمام اصول شامل جامعیت ، هدایت و رهبری، نظام اعتباربخشی و بهره برداری از ظرفیت های موجود یک نظام جامع حرفه ای ایجاد کنیم.

مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی با اشاره بر طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی توجه به آموزش های مهارتی حرفه ای را یکی از دستاوردهای آن دانست و اظهار داشت مراکز فعال آموزش مهارتی حرفه ای بحث مهمی در آموزش پزشکی دنیاست که برای سنجه آن از پایگاههای مختلفی شامل مدارس کار ودانش و سایر مراکز آکادمیک و موسسات دولتی و خصوصی استفاده می شود.

وی آموزشهای مهارتی و حرفه ای را در سه بعد نظارت و اعتباربخشی بر آموزشها، دوره های آموزشی بدون نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی و مناسبتهای شغلی و ماموریتی که برای افراد تعریف می شوند دارای اثربخشی در حوزه نظام سلامت برشمرد و تاکید کرد بسیاری از نیازهایی که براساس آموزش می باشد را می توانیم بوسیله آموزش های مهارتی حرفه ای پوشش دهیم بدون اینکه فشار زیادی بر دوره های کارشناسی ایجاد کنیم.

دکتر بیداری در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه استفاده از سامانه مرکز ملی آموزش مهارتی حرفه ای ابراز امیدواری کرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور با توجه به نقش مهمی که در اجرای این بسته دارند استقبال کافی و وافی از این طرح داشته باشند.

 


١٠:٥٨ - 1397/07/30    /    شماره : ١٤٧٦٠٨    /    تعداد نمایش : ١٢٤