اخبار > تداوم ارزیابی کیفی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی زمینه های ارتقای آموزش در مناطق آمایشی را فراهم می نماید


  چاپ        ارسال به دوست

تداوم ارزیابی کیفی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی زمینه های ارتقای آموزش در مناطق آمایشی را فراهم می نماید

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر ستاد تحول نوآوری در آموزش عالی سلامت با بیان فرایند ارزیابی کیفی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: در فاز بعدی ارزیابی بسته ها شاخصهای کمی خروجی محور به منظور رصد میزان تحقق اهداف نهایی بسته ها تدوین خواهد شد.

دکتر عطاءاله پورعباسی دبیر ستاد تحول نوآوری در آموزش عالی سلامت در نشست معاونین آموزشی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور که در روز یکشنبه 29 مهر 1397 برگزار شد با اشاره به بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: از آغاز اجرای این بسته ها ارزیابی اجرای آن در قالب ارزیابی کمی در سامانه آتنا آغاز گردید. لیکن باتوجه به ماهیت این بسته ها لازم بود ارزیابی کیفی این بسته ها انجام شود.

دکتر پورعباسی با بیان اینکه در ارزیابی کیفی هدف تعیین میزان تحقق شاخصهای نهایی نیست، گفت: این ارزیابی به منظور رصد و پایش جهت کلی حرکت و ارزیابی میزان انطباق مسیر با مسیر از پیش تعیین شده است.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت به الگوی سیاستگذاری در بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: باتوجه به سطوح اجرای بسته ها، در تدوین برنامه های ملی اقدام بسته ها این برنامه ها در سه سطح ستادی، منطقه ای و درون دانشگاهی طراحی شد.

وی با بیان اینکه فرایند ارزیابی کیفی عملکرد مناطق آمایشی در اجرای بسته ها از خرداد ماه سال جاری آغاز شده اظهار داشت: با نظر مناطق تیم ارزیابی در هر منطقه تشکیل شد و دوره مجازی توجیهی برای این تیم ها برگزار گردید.

دکتر پورعباسی گفت: ابتدا مناطق یک مرحله خودارزیابی انجام دادند و پس از ارزیابی نتایج در ستاد، مرحله ارزیابی بیرونی مناطق توسط سایر مناطق آمایشی صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: تیمهای ارزیاب منطقه ای به عنوان مرحله آغازین و به منظور پایلوت ارزیابی کیفی، منطقه خود را مورد ارزیابی قرار دادند.در این مرحله برخی از مشکلات موجود در روند اجرای ارزیابی  شناسایی و مرتفع گردید.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با بیان اینکه مناطق در مرحله ارزیابی بیرونی از یکدیگر بازدید کردند گفت: نتایج حاصل از ارزیابی بیرونی در ستاد تحلیل محتوایی شد که نتایج به مناطق اعلام می گردد. همچنین نتایج نشان می دهد در برخی بسته ها لازم است تلاش بیشتری در مناطق صورت پذیرد.

دکتر پورعباسی گفت: در این الگو تیمهای ارزیاب منطقه ای توانمند شدند که برای دوره های آتی می توانند ارزیابی سرمایه انسانی مفیدی خواهد بود.

وی افزود: مناطق در ارزیابی یکدیگر اقدامات را از نزدیک مشاهده می کنند که بستر تبادل تجارب را فراهم میکند. این الگوی ارزیابی از فرآیندهای بوروکراتیک ارزیابی های کمی می کاهد و در عین حال نظرات کارشناسی برای ارتقای فعالیتها و اقدامات دریافت می کنند.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با ابراز امیدواری از تداوم فرآیند ارزیابی کیفی در مناطق آمایشی گفت: در فاز بعدی ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی،  شاخصهای کمی خروجی محور به منظور رصد میزان تحقق اهداف نهایی بسته ها تدوین خواهد شد.

 

 


١٦:٣٦ - 1397/07/29    /    شماره : ١٤٧٦٠٤    /    تعداد نمایش : ١١٨