اخبار > انتقال تجارب مناطق آمایشی در اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی هدف اصلی ارزیابی کیفی این بسته ها است


  چاپ        ارسال به دوست

انتقال تجارب مناطق آمایشی در اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی هدف اصلی ارزیابی کیفی این بسته ها است

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اعلام خبر آغاز ارزیابی کیفی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مناطق آمایشی گفت: طبق بازخوردهایی که از مناطق آمایشی دریافت کرده ایم، این ارزیابی ها باعث شده تا مناطق ارزیاب و ارزیابی شوند بتوانند از تجربیات یکدیگر در خلال این ارزیابی ها بهره برداری نمایند.

 

دکتر عطاءاله پورعباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به روند اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در مناطق آمایشی کشور گفت: اقدامات ارزشمندی در مناطق و با مشارکت تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در راستای این بسته ها صورت گرفته و امروز با گذشت حدود 4 سال از آغاز اجرای بسته ها، شاهد دستاوردهایی در مناطق هستیم.

دکتر پورعباسی از اقدامات گذشته برای ارزیابی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: اقداماتی که در قالب سامانه آتنا برای ارزیابی بسته ها انجام شد، در ابتدا فرایند اجرای بسته ها را ارزیابی می کرد و در مرحله بعد خروجی این بسته ها را برآورد نمود.

وی ادامه داد: ماهیت این ارزیابی ها غالبا کمی بود و باتوجه به اینکه برنامه های اقدام در سه سطح ستادی، منطقه ای و درون دانشگاهی از چندماه پیش تدوین شده، ساز و کار ارزیابی این اقدامات در سطح منطقه ای در قالب ارزیابی کیفی طراحی شد.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت گفت: باتوجه به سطح بندی انجام شده، ارزیابی برنامه های درون دانشگاهی توسط مناطق آمایشی صورت می پذیرد.

وی افزود: در این برنامه اقدامات قابل انجام مناطق در بازه های زمانی مشخص 3 یا 6 ماهه استخراج می شود و ابتدا یک خود ارزیابی در سطح منطقه و بعد هم ارزیابی بیرونی مناطق به صورت ضربدری، یعنی توسط یکی دیگر از مناطق آمایشی انجام می شود.

دکتر پورعباسی با بیان اینکه در هر منطقه آمایشی یک تیم ارزیاب متشکل از کارشناسان و مدیران دست اندرکار اجرای بسته ها در دانشگاههای منطقه تشکیل شده است، گفت: در اولین دور این ارزیابی که در بازه زمانی سه ماهه اول سال 97 بود، خودارزیابی مناطق توسط تیم ارزیاب منطقه انجام شد و پس از دریافت این گزارش ها، تیم های ارزیاب بیرونی هر منطقه از سایر مناطق تشکیل شدند تا با همراهی هماهنگ کننده ستادی منطقه و مدیران دانشگاههای منطقه، این امر را پیگیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا ارزیابی بیرونی اکثر مناطق آمایشی انجام شده گفت: بازخوردهای خوبی از این ارزیابی دریافت شده است. به عنوان مثال مناطق ارزیابی کننده با حضور در منطقه آمایشی مربوطه هم از تجارب آن منطقه استفاده می کنند و هم پیشنهادات خود را برای اجرای بهتر برنامه ها در منطقه ارائه می نمایند.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با تاکید بر اینکه تعامل اینچنینی بین مناطق آمایشی باعث ایجاد هم افزایی در سطح ملی برای اجرای برنامه تحول می شود، اظهار داشت: در این ارزیابی تاکید شده تا فیلدهای آموزشی مربوط به برنامه ها بررسی شود و این کار کمک شایانی به ورود برنامه های تحول به عرصه های آموزشی و جلب مشارکت اعضای هیات علمی کشور می نماید.


١٣:٢٥ - 1397/06/31    /    شماره : ١٤٧١٥٠    /    تعداد نمایش : ٢٠٧