اخبار > گفتمان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی باید در ارکان عالی تصمیم‌گیری دانشگاه‌ها نهادینه شود


  چاپ        ارسال به دوست

گفتمان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی باید در ارکان عالی تصمیم‌گیری دانشگاه‌ها نهادینه شود

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و رئیس شورای هماهنگی کلان منطقه 6 آمایشی کشور  بر لزوم همکاری تمام ارکان دانشگاه ها در اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تاکید کرد.

دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و رئیس شورای هماهنگی کلان منطقه 6 آمایشی کشور، در نشست این کلان منطقه که در روز سه شنبه 19 دی 1396 در دانشگاه علوم پزشکی البرز  برگزار شد با اشاره به سخنان معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی برادامه‌ی طرح تحول و نوآوری و بسته‌های طراحی شده در آن گفت: لازمه موفقیت این طرح علاوه بر تخصیص اعتبارات و فراهم آوردن بستر مناسب برای تک‌تک بسته‌ها این است که طرح تحول نوآوری در آموزش، به گفتمان غالب در دانشگاه‌ها تبدیل شود. وی در تشریح این خبر گفت: واحدهای آموزش، درمان، پژوهش و سایر حوزه‌های دانشگاه در هم تنیده است و رشد، پیشرفت یا نابسامانی و ضعف هریک بر روی حیطه‌های دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

دکتر قزلباش افزود: برای اینکه برنامه تحول آموزش به گفتمان غالب در دانشگاه تبدیل بشود باید ابتدا گفتمان غالب در ارکان عالی تصمیم‌گیری دانشگاه‌ها از جمله هیئت‌های امناء، شورای دانشگاه و هیئت رئیسه گردد وراهکار آن ایجاد مطالبه جدی و پاسخگویی قوی به آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تخصیص 1درصد درآمد اختصاصی دانشگاه به تحول و نوآوری آموزش خبرداد و گفت: در دانشگاه زنجان، ستاد دانشگاهی برنامه تحول و نوآوری آموزش تشکیل شده است و همه معاونت‌ها به طور مستقیم با موضوع درگیر شده‌اند؛ اما این آغاز کار است و استمرار آن نیازمند تدابیر جدی می‌باشد.

وی در ادامه به اهمیت بسته توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی پرداخت و افزود: این بسته یک مطالبه جدی و یک ضرورت است و به همین علت، سند توسعه علمی کلان منطقه6 در اسفند 95 با مشارکت دانشکده‌های منطقه تدوین و به وزارت متبوع ارسال شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی کارشناس در حوزه‌های آموزش، انتظار می‌رود در توسعه رشته‌ها به سند مذکور استناد بشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مغفول ماندن آموزش پایه در علوم پزشکی، بر لزوم توجه به نیروهایی که خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاهها ارائه می‌دهند شد.

خبر: ملیحه نجفی

 


١٤:١٥ - 1396/10/20    /    شماره : ١٤٣٤٢٣    /    تعداد نمایش : ٦٩