اخبار > با اجرای بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، زیرساخت های آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه ارتقا یافته است


  چاپ        ارسال به دوست

با اجرای بسته‌های طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، زیرساخت های آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه ارتقا یافته است

 

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در این دانشکده گفت: 3 حیطه سرآمدی باتوجه به ظرفیت های دانشکده و شرایط منطقه شناسایی شده و درنظر داریم تا بیشتر فعالیت های دانشکده را در این حیطه ها متمرکز نماییم.

 

دکتر غلامرضا فرید اعلائی معاون دانشکده علوم‌پزشکی مراغه در نشست کلان منطقه 2 آمایشی که در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه برگزار شد با بیان اینکه مراغه در جنوب استان آذربایجان شرقی دارای 295974 نفر جمعیت و 800000 نفر تحت پوشش می‌باشد گفت: از سال 1300 مراغه قطب درمان جنوب استان آذربایجان شرقی است.

دکتر غلامرضا فرید اعلائی از همکاری دانشکده علوم پزشکی مراغه در اجرای ماموریت ویژه واسپاری شده از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاههای کلان منطقه 2 خبر داد و گفت: به منظور ارتقای بدنه آموزشی دانشگاه کارگاه‌هایی با عناوین آشنایی با آیین‌نامه‌های آموزشی، آشنایی با قوانین و مقررات استاد مشاور در دانشگاه و آموزش مجازی و فنون نوین تدریس برگزار شد که در نهایت به نتایجی مانند تدوین شیوه‌نامه ارسال و امتیازدهی به طرح درس اساتید، طراحی فرم طرح درس و طرح دوره، طراحی چک ‌لیست ارزشیابی طرح درس و جمع‌آوری لاگ‌بوگ و پورت فولیوهای طراحی شده از مدیران گروه منجر شد.

وی افزود: به دنبال اجرای بسته‌ی توسعه و ارتقای منابع و زیرساخت‌های آموزش علوم‌پزشکی، به نتایج خوبی مثل راه‌اندازی و فعال نمودن مرکز  EDC و کمیته‌های فرعی، برگزاری کارگاه توانمندسازی اعضای هیئت علمی و حمایت از اعضای علمی برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی دست یافتیم.

دکتر فرید اعلائی ساخت و راه اندازی ساختمان کتابخانه وسایت کامپیوتری در فضایی بالغ بر 800 متر مربع ، تکمیل و راه‌اندازی مرکز مهارت بالینی در فضای 500 متر مربع و خرید مولاژهای آموزشی و همچنین توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها را از ثمرات اجرای بسته‌های طرح تحول و نوآوری آموزش علوم‌پزشکی کشور دانست و خاطرنشان کرد: سند توسعه علمی آموزش عالی دانشگاه تدوین شده و در نشست کلان منطقه آمایشی مورد تصویب قرار گرفته است.

وی از جذب هیئت علمی جدید بر اساس سند توسعه علمی سخن گفت و اظهار داشت: بخشنامه ای درخصوص اختصاص درصدی از درآمد اختصاصی دانشگاه به حوزه آموزش چندی پیش از سوی وزیر محترم بهداشت به دانشگاهها ابلاغ شد و در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در راستای اجرای این بخشنامه 1 درصد درآمد اختصاصی دانشکده برای گسترش آموزش در این دانشکده اختصاص یافته است.

معاون دانشکده  علوم‌پزشکی مراغه آغاز ساخت یک مرکز مهارت بالینی برای فوریت‌های پزشکی در فضایی حدود 300 مترمربع را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه‌ی اجرای بسته‌های تحول ونوآوری در آموزش علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: خودارزیابی و گزارش‌های ارزیابی بیرونی مبتنی بر استانداردهای اعتباربخشی موسسه‌ای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در راستای تحقق‌بخشی به بسته اعتباربخشی موسسه‌ای در راستای اجرای این بسته ها انجام شد.

دکتر فرید اعلائی با تاکید بر ترویج و توسعه زیرساخت‌های اخلاق حرفه‌ای در مراکز آموزش عالی نظام سلامت و اشاره به بسته‌ی اعتلای اخلاق حرفه‌ای گفت: برای اجرای این بسته، کارگروه خبرگان علمی انتخاب کردیم و با تشکیل شورای اخلاق و تعیین حوزه‌های اولویت‌دار اخلاق حرفه‌ای، هفت حوزه اخلاق حرفه‌ای مشخص شد تا دانشکده علوم پزشکی مراغه بر آن‌ها متمرکز شود.

وی به بسته آمایش سرزمینی، ماموریت‌گرای، تمرکززدایی و ارتقای توانمندی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: برای اجرای  این بسته در دانشکده مراغه، بر اساس ماموریت کلان منطقه و مزیت بومی منطقه، سند علمی توسعه آموزش عالی سلامت دانشکده تصویب شد.

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه از اجرای ماموریت ویژه توسعه دانش مرتبط با داروهای گیاهی و محصولات طبیعی، با همکاری این دانشکده در کلان منطقه 2 اضافه کرد: اجرای این بسته در دانشکده مراغه ، سبب تمرکز بیشتر  بر توسعه برخی رشته‌ مقاطع متناسب با ظرفیت های دانشکده شده است.

وی از اجرای بسته توسعه راهبردی، هدفمند وماموریت‌گرای برنامه آموزش عالی سلامت سخن گفت و اظهار داشت: بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و ماموریت‌ محوله، برنامه پنج ساله برای راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید تدوین و برنامه بازنگری کوریکولوم در 2 رشته فوریت پزشکی و بهداشت عمومی انجام شد. همچنین ضرورت چندرشته‌ میان رشته‌ای و جدید، بررسی و به شورای برنامه‌ریزی آموزشی ارسال شد.

دکترفرید اعلائی اظهار داشت: شناسایی حیطه‌های سرآمدی دانشکده در عرصه‌ی آموزش پزشکی با توجه به شواهد، نقاط قوت و فرصت‌های موجود در دانشکده اقدامی بود که در راستای بسته آینده‌نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی انجام شد و شناسایی حیطه‌های سرآمدی دانشکده در زمینه‌های بهداشت، فوریت پزشکی و داروهای گیاهی را به دنبال داشت.

معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه با ارائه گزارش سامانه آتنا، بر روند رو به پیشرفت اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در این دانشکده، تاکید کرد: علیرغم توسعه هایی که در پی اجرای این بسته ها انجام شده ضروری است تا تلاش های بیشتری برای توسعه زیرساخت های آموزشی در این دانشکده صورت گیرد.

 


١٠:٢٩ - 1396/10/17    /    شماره : ١٤٣٣٣٣    /    تعداد نمایش : ٧٢