اخبار > آغاز فاز جدید ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی


  چاپ        ارسال به دوست

آغاز فاز جدید ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی از آغاز فاز جدید ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی براساس شاخص های رصد این بسته ها خبر داد و گفت: این فاز از ارزیابی برمبنای خروجی های مورد انتظار از اجرای بسته ها طراحی گردیده است.

دکتر عطاءاله پورعباسی دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی گفت: همزمان با آغاز اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، فرآیند پایش و ارزیابی بسته ها در سطح ستاد، مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی تدوین و با همکاری کلیه مسئولان به خوبی اجرایی شد.

دکتر پورعباسی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا اظهار داشت: نتایج فرآیند پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تا امروز در قالب سه سند پایش و ارزیابی منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سه سند شامل اقدامات فرآیندی و اقدامات خروجی محور در زمینه مأموریتهای ویژه است که پس از انتشار در اختیار دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی با بیان نکاتی درخصوص اجرای موفق برنامه پایش و ارزیابی برنامه تحول آموزشی و استقرار سامانه آتنا گفت: چندی پیش شاخص های رصد بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در کارگروهی متشکل از کارشناسان ستادی و دانشگاهی تدوین شد.

وی اضافه کرد: این شاخص ها طی جلسات و مکاتبات مختلف در اختیار صاحبنظران و مدیران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور قرار گرفت و طبق نظرات جمعی چندین بار مورد بازبینی قرار گرفت.

دکتر پورعباسی یادآور شد: اکنون که فاز فرایندی و همچنین مرحله اول از فاز خروجی محور بسته ها انجام شده از تاریخ 22 خرداد 1396 فاز جدید پایش و ارزیابی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز شده است.

دبیر کمیته تحقیق و توسعه معاونت آموزشی گفت: در مرحله جدید از فاز ارزشیابی فعالیت های صورت گرفته مبتنی بر خروجی، ارزیابی بر اساس شاخص های رصد بسته های تحول و نوآوری که قبلا به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده همزمان در سراسر کشور از طریق سامانه آتنا آغاز گشته است.

وی با بیان اینکه این موضوع طی نامه ای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و دانشگاهها و دبیرخانه های مناطق آمایشی اطلاعات خود درخصوص این شاخص ها را در سامانه آتنا بارگذاری خواهند کرد، افزود: از ابتدای ارزیابی بسته ها بخش پشتیبانی سامانه آتنا پاسخگوی مدیران و کارشناسان حوزه آموزش درخصوص مسائل مرتبط با ارزیابی بوده است. اکنون نیز با ورود به فاز جدید کاربران محرم سامانه می توانند سوالات خود را از طریق کانال های ارتباطی که قبلا در نامه ابلاغیه اعلام شده طرح نمایند.


١١:٣٢ - 1396/03/24    /    شماره : ١٣٩٦٤٣    /    تعداد نمایش : ٤٨٩