اخبار > عملیاتی کردن برنامه های طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی اولویت حوزه آموزش دندانپزشکی


  چاپ        ارسال به دوست

اعلام برنامه های کاری دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی

عملیاتی کردن برنامه های طرح تحول و نوآوری آموزش پزشکی اولویت حوزه آموزش دندانپزشکی

 

دکتر هوشمند با اشاره به اجرای بسته های تحول و نوآوری آموزش در حوزه دندانپزشکی ، پایش برنامه های محول شده به کلان مناطق آمایش و دانشکده های دندانپزشکی براساس برنامه زمانبندی معقول و منطقی را سبب ارتقای همه جانبه کیفیت آموزش در حوزه دندانپزشکی عمومی و تخصصی دانست .

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به اولویت برنامه های کاری این دبیرخانه در دوره جدید از تشکیل شورای راهبردی این دبیرخانه به منظور تدوین سند جامع برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دندانپزشکی کشور خبر داد و اظهار داشت هدف از تشکیل این اتاق فکر تدوین نقشه برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشکده های دندانپزشکی کشور و همچنین برآورد نیروی انسانی مورد نیاز بخش درمان تخصصی دندانپزشکی کشور در کلان مناطق آمایشی می باشد که از این لحاظ اهداف مهارتی آموزشی در دوره های عمومی و تخصصی در دست بررسی است.

دکتر هوشمند دندانپزشکی مبتنی بر شواهد را در بازنگری کریکولوم های آموزشی مورد تاکید قرار دارد و تصریح کرد برنامه های درسی دوره دندانپزشکی عمومی و تخصصی می بایست پاسخگو و آشنا با مسائل و نیازهای جامعه باشد که در این راستا تربیت نیروهای چند بعدی دندانپزشکی که علاوه بر حوزه تخصصی بتواند سایر نیازهای جامعه را برآورده و حرفه ای گری و کدهای  اخلاقی را بیاموزند در دست اقدام می باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع دندانپزشکی خانواده و دندانپزشکی سالمندی افزود با توجه به اینکه هرم جمعیتی کشور به سمت سالمندی متمایل است حوزه نظام آموزش سلامت دهان و دندان و دندانپزشکی عمومی و تخصصی می بایست تمام الزامات آموزش را به منظور ارائه خدمات دندانپزشکی سالمندی و خانواده لحاظ کنند که در این راستا استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، آموزش همگانی به منظور ارتقا نظام سلامت و همچنین ارتباط بخش آموزش با درمان می تواند پاسخگوی نظام سلامت دهان و دندان در این بخش باشد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت انجمن های علمی در ارتقاء و توانمندسازی آموزش بخش خصوصی و برون سپاری وظایف و فعالیتهای ستادی وزارت بهداشت، اظهار داشت در کسب مرجعیت علمی، می توان از ظرفیت نخبگان علوم پزشکی و استعدادهای درخشان در آموزش دندانپزشکی استفاده کنیم که در این خصوص توسعه رشته های بین رشته ای و استفاده حداکثری از دانشجویان نخبه می تواند در ماندگاری این عزیزان در کشور مفید واقع شود.

دکتر هوشمند با اشاره به حوزه ارتباطات بین المللی در دندانپزشکی یادآور شد با رعایت سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت و اقتدار می توانیم با طراحی برنامه های مشترک، ارتباط حوزه دندانپزشکی را با خارج از کشور هموارتر کنیم که این اقدام در راستای اعتباربخشی برنامه های بین المللی می تواند به اعتبار دندانپزشکی کشور کمک کند و تسهیل کننده رسیدن به مرجعیت علمی نیز باشد.

وی با اشاره به اهمیت تغییر در آموزش و نگرش در، سطح دانشکده های دندانپزشکی براساس ظرفیتهای  گروه های آموزشی، به برگزاری دو آزمون ورودی دستیاری دندانپزشکی و ارتقاء تخصصی دندانپزشکی در اوایل  تیر ماه سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت اتفاق خوبی که در برگزاری آزمونهای این دوره افتاد همکاری و هم افزایی بین نیروهای جوان متخصص دندانپزشکی کشور و اساتید با تجربه در هیات های بورد کلان مناطق آمایشی بود که رضایتمندی داوطلبین و دانشجویان را به همراه داشت . ضمن اینکه برگزاری آزمونها به صورت الکترونیک هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و هم به پایایی و اعتبار مجازی سازی آموزش در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

 

 


٠٩:٥٠ - 1398/04/15    /    شماره : ١٥١٧٠٥    /    تعداد نمایش : ٩٩