اخبار > تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه، زمینه‌ساز ایجاد فرصت یکسان برای همه دانشجویان شد


  چاپ        ارسال به دوست

تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه، زمینه‌ساز ایجاد فرصت یکسان برای همه دانشجویان شد

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر حیطه‌ی علمی استدلال بالینی در دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، ضمن اشاره به تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه که از دستاوردهای بسته‌های تحول و نوآوری در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور است گفت: امسال در حیطه‌ی استدلال بالینی 500 نفر از سراسر کشور شرکت کردند و این آمار نسبتا خوب در پی یک اتفاق جدید رخ داد.

دکتر آناهیتا صادقی، دبیر حیطه‌ی علمی استدلال بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران افزود: این اتفاق جدید، تقسیم کشور به مناطق آمایشی ده‌گانه و تاکید بر مشارکت دانشجویان همه‌ی مناطق در این المپیاد بود که سبب شد همه‌ی دانشگاه‌ها موظف بشوند فراگیران و دانشجویان خود را به شرکت در این آزمون ترغیب کنند.

دکتر صادقی یادآور شد حیطه‌ی استدلال بالینی یکی از مهمترین حیطه‌های طبابت است و لذا طبیب بر اساس کسب این علم و استدلال درست بر بالین بیمار  می‌تواند آزمایشات و  درخواست‌های پاراکلینیک که نیاز ضروری بیمار هست را درخواست نماید؛ وی گفت: خوشبختانه با آمایشی شدن مناطق، این فرصت حتی برای دانشگاه‌های کوچک هم فراهم شده است.

دبیر حیطه‌ی علمی استدلال بالینی ضمن تشریح فرایند طراحی سوال گفت: در کمیته‌ی فنی طراحی سوال تصمیم گرفته شد که طراحان سوال از اعضای مختلف هیئت علمی 10 منطقه‌ی آمایشی که با این حیطه آشنایی کامل دارند و تجربه‌ی کافی را کسب کرده‌اند انتخاب شوند. وی همچنین خاطرنشان کرد بحث امنیت و کیفیت سوالات  برای کمیته‌ی فنی طراحی سوال از اهم موارد بود و در ارزیابی علمی دانشجویان بسیار دقت شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

در پایان دکتر صادقی ضمن قدردانی از سازمان سنجش، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تیم اجرایی المپیاد و داوران بسیارخوبی که از همه مناطق آمایشی در المپیاد امسال همکاری کردند ابراز امیدواری کرد اهمیت و توجه به استدلال بالینی صحیح در بین پزشکان سراسر کشور اشاعه پیدا کند.

 


١٥:٥٢ - 1397/05/15    /    شماره : ١٤٦٤١٠    /    تعداد نمایش : ٢١٥