اخبار > دکتر پور عباسی دستاوردهای برنامه تحول آموزش در بازه زمانی دو ساله را مثبت ارزیابی کرد


  چاپ        ارسال به دوست

دکتر پور عباسی دستاوردهای برنامه تحول آموزش در بازه زمانی دو ساله را مثبت ارزیابی کرد

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت دستاوردهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را مثبت خواند و گفت: در بازنگری این بسته ها در آغاز دولت دوازدهم اسناد بالادستی مجدد مرور شد و تکالیف حوزه آموزش در برنامه ششم توسعه در این بسته ها لحاظ شد.

 

دکتر عطاءاله پور عباسی دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت در نشست معاونین آموزشی دانشگاه های سراسر کشور، با مرور روند تدوین بسته های تحول و نوآوری گفت: این بسته ها بر اساس یکسری اسناد بالادستی و برنامه راهبردی جامع آموزش عالی سلامت تدوین شد.

وی بسته های تحول آموزش را محتوی محور، فرآیند محور و خروجی محور خواند و گفت: برنامه تحول آموزش، از ابتدای سال 94 به عنوان بسته های پیشنهادی به دانشگاه ها ابلاغ شد و تا کنون بیش از دو سال از ابلاغ آن به دانشگاه ها می گذرد.

دکتر پورعباسی با بیان اینکه  در بازه زمانی 2 ساله، دستاوردهای موفقی در حوزه آموزش داشته ایم، خاطر نشان کرد: برای اینکه مدلی برای بازنگری داشته باشیم، با سه الگوی متفاوت، پایش برنامه انجام شد. یکی از این برنامه ها سامانه آتنا بود و نشان می داد که چه خروجی هایی از بسته ها بر اساس داده ها داشتیم. همچنین از طریق نظر سنجی، نقاط قوت و ضعف دانشگاهها در هر کدام از بسته ها مشخص شد و در نهایت مدل دیگر، ارزیابی نظر مدیران ستادی بود که با این روش میزان پیشرفت و وضعیت تحقق بسته ها مشخص شد.

وی در ادامه از مرور مجدد اسناد بالادستی خبر داد و گفت: با مرور مجدد اسناد، تکالیف حوزه آموزش در برنامه ششم توسعه کاملا مشخص و عملا تکالیف جدیدی مرتبط با حوزه آموزش تعیین شد.

دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت به آماده سازی نسخه دوم بازنگری در یک گروه کارشناسی بر اساس بازخورد های مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت اشاره کرد و یادآور شد: نسخه دوم بازنگری در قالب کار گروهی، بعدازظهر در اختیار کارگروه ها قرار می گیرد تا هر کارگروه بازخوردی بر روی هر یک از این بسته ها داشته باشد.

وی در پایان گفت: ترجمانی از این برنامه ها به تناسب وظایف دانشگاه ها با همکاری دانشگاهها تدوین و در اختیار آنها قرار می گیرد.


٢٢:١٦ - 1396/08/21    /    شماره : ١٤٢٢٤٧    /    تعداد نمایش : ٤٣