اخبار > دکتر لاریجانی: ارتقای همزمان آموزش علوم پایه و بالینی زمینه های پاسخگویی به نیازهای جامعه را فراهم می آورد


  چاپ        ارسال به دوست

دکتر لاریجانی: ارتقای همزمان آموزش علوم پایه و بالینی زمینه های پاسخگویی به نیازهای جامعه را فراهم می آورد

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت باحضور در سومین نشست دبیران هیات های ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های علوم پزشکی، بهداشت و تخصصی، بوردهای علوم پایه را به عنوان نهادهای زیربنایی درگیر در تربیت منابع انسانی عنوان کرد و گفت: این اعضا نقش بسزایی در تحقق اهداف بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دارند.

گالری تصاویر

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سومین نشست دبیران هیات های ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های علوم پزشکی، بهداشت و تخصصی با تشریح اقدامات معاونت آموزشی وزارت بهداشت در طرح تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: با توجه به این بسته ها ماموریت هایی روشنی احصاء و به مناطق آمایشی و دانشگاههای علوم پزشکی کشور واسپاری گردید.

دکتر لاریجانی گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولیدات علمی در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه زیر بیست را کسب کرده و این موضوع نشان دهنده توان کشور برای کسب مرجعیت علمی در منطقه است. وی افزود: با توجه به راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی امید داریم این مرکز بتواند تحولات راهبردی آموزش پزشکی را دنبال کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به منظور نهادینه کردن بحث تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی محور اصلی جشنواره شهید مطهری سال آینده را این بحث تشکیل می دهد.  

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه بنا است آزمون بوردهای تخصصی و فوق تخصصی به صورت غیر متمرکز برگزار گردد، ترجمه کوریکولومهای آموزشی را یکی از محورهای مهم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: امیدواریم با همراهی اعضای محترم هیأت ممتحنه این کار به خوبی در تمامی رشته ها سامان یابد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به منظور تقویت آموزش و پاسخگویی به نیازهای کشور امسال حدود 1500 عضو هیات علمی در بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شدند. بحث اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شده و  در آیین نامه جدید سعی شده حوزه های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات با هم دیده شود و از نگاه تک بعدی در ارزیابی اعضای هیأت علمی پرهیز گردد. همچنین سعی بر این است که اقدامات برجسته اعضای محترم هیأت علمی در کلیه حوزه های دیده شود و قوانین خاص موجب مغفول ماندن تلاش های صورت گرفته نگردد.

دکتر لاریجانی در پایان اظهار داشت: ارتقای همزمان آموزش علوم پایه و بالینی اثر بسزایی در اعتلای پاسخگویی به نیازهای جامعه خواهد داشت و در این راستا و به منظور بهره مندی از ظرفیت های علمی موجود لازم است ترجمان بسته های تحول و نوآوری به تفکیک در کلیه رشته های علوم پایه تدوین گردد.

 


١٠:٣٢ - 1394/12/01    /    شماره : ١٢٩٤٠٤    /    تعداد نمایش : ٩٥٢