اخبار > تشریح اقدامات و عملکرد کلان منطقه 9 آمایشی کشور در طرح تحول و نوآوری علوم پزشکی


  چاپ        ارسال به دوست

تشریح اقدامات و عملکرد کلان منطقه 9 آمایشی کشور در طرح تحول و نوآوری علوم پزشکی

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

اقدامات انجام شده در کلان منطقه 9 کشور در بحث واسپاری ماموریت های مشترک و ویژه، تشریح شد.  

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر محمدرضا دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتخاب خراسان بزرگ به عنوان کلان منطقه 9 کشور از سوی وزارت بهداشت در طرح تحول و نوآوری نظام آموزش سلامت وابلاغ 5 ماموریت ویژه و 18 ماموریت مشترک به این کلان منطقه، تاکید کرد حدود 19000 دانشجو و 1800 عضو هیات علمی در این منطقه حضور دارند که پس از ابلاغ طرح و امضای تفاهم نامه اقدام به تشکیل دبیرخانه و برگزاری جلسات مشترک با معاونین آموزشی و روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه جهت تقسیم کار و معرفی نمایندگان تام الاختیار شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن 11 کارگروه در مورد بسته های مشترک و ابلاغ برنامه ها به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خبرداد و اظهار داشت براساس ظرفیتهایی که در دانشگاهها و دانشکده ها وجود داشت درصد کار را مشخص کرده و از همه کسانی که می توانند در تهیه و تدوین بسته های مشترک همکاری کنند درخواست کردیم در راستای اجرایی کردن اهداف کلان وزارتی این بسته ها یاریگر ما باشند .

دکتر دارابی در ادامه از راه اندازی سایت کلان منطقه 9 کشور در بسته های ویژه که ماموریت ملی محسوب می شوند خبردار و افزود این منطقه آمایشی در رشته های نوروساینس، تغذیه، طب تسلیمی، توسعه علوم دندانپزشکی و طب هنر ماموریت ویژه دارد که در این راستا از طریق سایت و دبیرخانه منطقه از همه دانشگاههای تابعه وزارت بهداشت،‌ وزارت علوم ، اعضای بورد و کلیه کسانی که  در بسته های مشترک صاحب نظر هستند طی یک فراخوان عمومی دعوت کرده ایم تا بتوانیم با همکاری این عزیزان یک پروپزال منطقه ای کاربردی و عملیاتی در قالب بسته های ویژه برای کشور آماده کنیم.

وی در پایان با ابزار امیدواری نسبت به آینده این طرح در کلان منطقه 9 آمایش کشور، میزان پیشرفت اهداف این طرح را تا به حال 20% اعلام کرد و خاطر نشان کرد با توجه به اینکه این برنامه ها در درازمدت به نتیجه می رسد امیدواریم در بحث کریکولوم های رشته های پزشکی، سند آمایش سرزمینی، توزیع نیروی انسانی، بومی گزینی، تربیت نیروی انسانی، توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی براساس نیازهای کشوری شاهد تحولات بزرگی در آموزش پزشکی کشور  و منطقه باشیم.

خبر: م. عبدالهی


١٦:١٢ - 1394/11/24    /    شماره : ١٢٩١٧٥    /    تعداد نمایش : ٩٦٦